Vanliga frågor och svar

Här finner du svar på de vanligaste frågorna vi får. 

Var är min order?

Vi har vanligtvis 6-14 dagars leveranstid. Ibland kan det ta längre tid då leveranser sker från olika delar i världen. Speciellt i följderna av Covid-19 pandemin har leveranstiderna förlängts betydligt för vissa varumärken. Vi tackar dig för ditt tålamod, vi kommer att skicka din order så snart vi kan. Ser vi att leveransen drar ut på tiden kontaktar vi dig för att diskutera alternativa lösningar. 

Hur spårar jag min beställning?

När vi skickar din order kommer du få ett mail som bekräftar detta. I detta mail finner du en länk med ditt spårningsnummer.

Har du inte fått mailet? Ta en extra titt i din skräppost då det i vissa fall kan fastna där. 

Tänk på att vi har 6-14 dagars leveranstid och ibland kan det ta ytterligare tid innan din order skickas.

Varför fungerar inte spårningslänken?
Fungerar inte spårningslänken kontaktar du oss så hjälper vi dig med spårningen.
Vilket fraktbolag skickar ni med?

Alla våra ordrar skickas med DHL eller Postnord som fraktleverantör.

Vissa ordrar utanför sveriges gränser kan ibland skickas med annan fraktleverantör. 

Varifrån skickas min order?

Alla produkter packas och skickas från 3e partslager i Vegby. Ulricehamns kommun i hjärtat av Västergötland.

Vilka öppettider har er kundservice?

Vi har öppet vardagar mellan kl 09:00 och 16:00 men svarar ibland även utanför dessa tider. Vi försöker svara på meddelanden inom 48 timmar men ibland kan det ta längre tid. 

Finns Knivshop på sociala medier som t.ex. Facebook och Instagram?

Ja vi finns både på Facebook – se här https://www.facebook.com/Knivshop 

och på Instagram – se här
https://www.instagram.com/knivshop

Kontaktar oss gör du bäst på denna sida.

Jag har en fråga om en produkt jag är intresserad av kan ni hjälpa mig?

Självklart! Vi är alltid redo att svara på alla tänkbara frågor kring våra produkter. Kontakta oss genom kontaktformuläret längst ner på denna sida så återkommer vi så snart vi kan. 

Jag har ångrat mig och vill returnera min order, hur gör jag?

På vår sida som handlar om returer hittar du all information du behöver om hur du skickar tillbaka din order till oss. 

Jag har köpt en handtillverkad vara, hur lång tid tar det?

Har du köpt en produkt från Karesuando så kan det ta mellan 2-4 veckor innan den levereras till dig då dessa handtillverkas specifikt för dig. Vissa handtillverkade varor har vi på lager. Det vi inte har på lager kan ta längre tid. Kontakta oss så undersöker vi leveranstiden för den unika varan du funderar på.

Jag vill ha gravyr på den kniv eller yxa jag köpt, kan jag köpa till det?

Gravyr kan vi ordna på de flesta artiklar i sortimentet. Kryssa i rutan för när du lägger ordern och kontakta oss med vilken gravyr du vill ha i formuläret i kassan eller genom formuläret på denna sida. Beräkna 10 dagars leveranstid för gravyr på varor vi har i lager.

Kontakta oss

Vi är alltid glada över att kunna hjälpa till. Har du frågor? Fyll i kontaktformuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan. Tänk på att skriva ditt ordernummer om din fråga gäller en lagd order.